FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Benifallet - Tortosa

GR® 99 Etapa 40 | FEEC

Baix Ebre Tarragona Entre 20 i 40 km

Per poder descarregar els recorreguts, cal que t'identifiquis com a federat/ada. Gràcies.

Fitxa tècnica

Desnivell negatiu:
Altitud màxima
Altitud mínima

En aquesta llarga etapa, veurem una antiga estació ferroviària a Benifallet i una presa al llarg del riu Ebre de 375 metres a Xerta.

Iniciem l’etapa tornant uns passos enrere de l’etapa 39, creuant el pont del Llaguter i baixant a la riba de l’Ebre per seguir per la carretera C-12 fins al barranc Canaletes, que es remunta per ascendir a la vella estació ferroviària de Benifallet. Aprofitem el traçat del Camí Natural del Baix Ebre per salvar tres barrancs a través de sengles viaductes, accedir a l’Assut de Xerta i després a aquesta mateixa localitat.

Xerta és una vila i municipi de la comarca del Baix Ebre. Es troba assentada en un pronunciat meandre, a la dreta del riu Ebre, a uns 12 km riu amunt de la ciutat de Tortosa. L’Assut de Xerta és un monument important d’enginyeria hidràulica declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, es tracta d’una presa construïda en diagonal de banda a banda del riu Ebre al llarg d’uns 375 metres. La seva funció és la de desviar l’aigua cap als canals de la dreta i de l’esquerra de l’Ebre. També podem visitar, a Xerta, l’església de l’Assumpció i Sant Martí o els molins, el de Dalt, del Mig o de Baix.

Arribem a Aldover, que té la platja fluvial més gran de l’Ebre. Passem per Roquetes, on està el Centre d’Interpretació del Parc Natural del Ports, creuem el pont de ferro i acabem l’etapa a Tortosa.

Itinerari

Pont sobre el riu Ebre.
5,710 km
1:20 h
Desviament a l'estació de tren de Benifallet.