FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Bellver de Cerdanya - Alp

GR® 150 Etapa 7 | FEEC

Cerdanya Girona Lleida Entre 10 i 20 km

Per poder descarregar els recorreguts, cal que t'identifiquis com a federat/ada. Gràcies.

Fitxa tècnica

Desnivell negatiu:
Altitud màxima
Altitud mínima

Sota la mirada atenta de la serra del Moixeró, l’etapa connecta la Batllia de Bellver de Cerdanya amb altres petits municipis de la comarca, tot passant per diversos exemples d’arquitectura romànica de muntanya.

Abans de començar a caminar, val la pena passejar pels carrers empedrats del barri vell de Bellver de Cerdanya. S’hi poden anar trobant tresors com la plaça del Portal, el carrer del Mig, l’església parroquial de Sant Jaume, la plaça Major o la torre de la Presó.

Seguint les marques del GR® 3 i el GR® 150, que comparteixen tota l’etapa, se surt del nucli urbà per la carretera de Talló, que ben aviat arriba a aquest petit nucli on destaca l’església romànica de Santa Maria de Talló. Més endavant, s’aixeca un altre temple romànic interessant, Sant Serni de Coborriu.

En aquest punt, el camí es desvia a l’esquerra i es posa paral·lel a la serra del Moixeró, que s’eleva al sud. La pista transita entre camps de conreu fins arribar a la carretera de Bor, que cal travessar per trobar la Torre de Cadell, un tradicional mas cerdà del segle XVI. A continuació, es creua el torrent de la Bavosa i s’arriba a Beders, una població de 26 habitants on destaca l’ermita romànica de Santa Cecília.

El recorregut inicia aquí un tram de pujada de camí cap a Riu de Cerdanya, que va paral·lel a la C-16. L’ascens continua més enllà d’aquesta localitat i de l’àrea de servei del Túnel del Cadí, per on es pot travessar la C-16, fins superar el serrat de les Boïgues. Al damunt del turó, que limita amb el Parc Natural del Cadí-Moixeró, es troba l’ermita de Sant Grau.

La resta de l’etapa és en baixada o pla i connecta diversos pobles de la Cerdanya. Ben aviat s’arriba a Urús i, ja per carretera, a Das i Alp, on acaba la jornada.

Itinerari

0,000 Km
0:00 h
Bellver de Cerdanya.
0,250 Km
0:04 h
Carretera de Bellver de Cerdanya a Talló. Connexió amb el GR® 107.
1,780 Km
Sant Grau.
10,610 Km
2:51 h
Urús. Connexió amb el PR®-C 126.
12,730 Km
3:22 h
Das.
14,190 Km
3:47 h
Carretera d'Alp a Prats. Connexió amb el GR® 4.