
Fitxa tècnica
Aquesta etapa ressegueix l’escarpada cara nord de la serra del Cadí pels límits del Parc Natural del Cadí-Moixeró i recorre els diversos nuclis habitats que hi ha mentre passa de la comarca de l’Alt Urgell a la Cerdanya.
L’etapa, compartida pel GR® 3 i el GR® 150, comença a Ansovell, un petit poble situat als peus dels espectaculars murs de pedra calcària que formen l’escarpada cara nord de la serra del Cadí. S’hi pot visitar l’església parroquial de Sant Martí.
El camí baixa fins a creuar el riu Cadí i puja per arribar a Cava, poble que dóna nom a un municipi de l’Alt Urgell que no arriba als cinquanta habitants. A continuació, la ruta travessa boscos i s’endinsa al territori del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Aviat es divisen tant el nucli del Querforadat com la roca que el presideix i n’és emblema.
Cal tornar a travessar boscos i paisatges de muntanya per anar a buscar el Collell, travessar el riu del Quer i assolir el coll de Pallers, ja al municipi de Montellà i Martinet i a la comarca de la Cerdanya. De seguida s’arriba a Estana, final de l’etapa, on es pot visitar l’església de Sant Climent.
Itinerari
Aquesta etapa pertany al GR® 150 VOLTA AL CADÍ-MOIXERÓ
GR® 150 VOLTA AL CADÍ-MOIXERÓ
Coll de Pal - Gósol
GR® - Gran Recorregut

GR® 150 Etapa 1 Entre Bagà i Gósol
Alt Urgell, Berguedà

GR® 150 Etapa 2 Entre Gósol i Fórnols
Alt Urgell, Berguedà

GR® 150 Etapa 3 Entre Fórnols i La Seu d'Urgell
Alt Urgell

GR® 150 Etapa 4 Entre La Seu d'Urgell i Ansovell
Alt Urgell

GR® 150 Etapa 5 Entre Ansovell i Estana
Alt Urgell, Cerdanya

GR® 150 Etapa 6 Entre Estana i Bellver de Cerdanya
Cerdanya

GR® 150 Etapa 7 Entre Bellver de Cerdanya i Alp
Cerdanya

GR® 150 Etapa 8 Entre Alp i Coll de Pal
Berguedà, Cerdanya

GR® 150 Etapa 9 Entre Coll de Pal i Bagà
Berguedà
