
Fitxa tècnica
El camí segueix per la frontera sud del Parc Natural del Cadí-Moixeró, per racons d’un alt valor natural i paisatgístic que van enamorar al pintor Pablo Picasso. Els boscos acompanyen fins a la vall de Lavansa, on es troba Fórnols.
Gósol, on val la pena visitar el Centre Picasso, és el punt de partida d’aquesta etapa. Cal sortir-ne en direcció oest, des del darrera del turó del castell, per arribar de seguida a l’ermita de Santa Margarida, ja dins del Parc Natural del Cadí-Moixeró.
La ruta puja amb força fins assolir el coll de Mola, travessar el límit entre el Berguedà i l’Alt Urgell i iniciar a continuació un descens suau i llarg cap a Tuixén i la vall de Lavansa. El paisatge d’aquest vessant sud de la serra del Cadí és molt boscós i feréstec.
A l’encantador poble de Tuixén, el camí connecta amb el traçat del GR® 7 per recórrer els boscos de la riba esquerra del riu de Lavansa fins al molí de Fórnols, situat en una zona on actualment hi ha un càmping i un hotel. L’últim parell de quilòmetres de l’etapa tornen a ser de pujada fins arribar a Fórnols.
Itinerari
Aquesta etapa pertany al GR® 150 VOLTA AL CADÍ-MOIXERÓ
GR® 150 VOLTA AL CADÍ-MOIXERÓ
Coll de Pal - Gósol
GR® - Gran Recorregut

GR® 150 Etapa 1 Entre Bagà i Gósol
Alt Urgell, Berguedà

GR® 150 Etapa 2 Entre Gósol i Fórnols
Alt Urgell, Berguedà

GR® 150 Etapa 3 Entre Fórnols i La Seu d'Urgell
Alt Urgell

GR® 150 Etapa 4 Entre La Seu d'Urgell i Ansovell
Alt Urgell

GR® 150 Etapa 5 Entre Ansovell i Estana
Alt Urgell, Cerdanya

GR® 150 Etapa 6 Entre Estana i Bellver de Cerdanya
Cerdanya

GR® 150 Etapa 7 Entre Bellver de Cerdanya i Alp
Cerdanya

GR® 150 Etapa 8 Entre Alp i Coll de Pal
Berguedà, Cerdanya

GR® 150 Etapa 9 Entre Coll de Pal i Bagà
Berguedà
