FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Ansovell - Estana

GR® 150 Etapa 5 | FEEC

Alt Urgell Cerdanya Lleida Entre 10 i 20 km

Per poder descarregar els recorreguts, cal que t'identifiquis com a federat/ada. Gràcies.

Fitxa tècnica

Desnivell negatiu:
Altitud màxima
Altitud mínima

Aquesta etapa ressegueix l’escarpada cara nord de la serra del Cadí pels límits del Parc Natural del Cadí-Moixeró i recorre els diversos nuclis habitats que hi ha mentre passa de la comarca de l’Alt Urgell a la Cerdanya.

L’etapa, compartida pel GR® 3 i el GR® 150, comença a Ansovell, un petit poble situat als peus dels espectaculars murs de pedra calcària que formen l’escarpada cara nord de la serra del Cadí. S’hi pot visitar l’església parroquial de Sant Martí.

El camí baixa fins a creuar el riu Cadí i puja per arribar a Cava, poble que dóna nom a un municipi de l’Alt Urgell que no arriba als cinquanta habitants. A continuació, la ruta travessa boscos i s’endinsa al territori del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Aviat es divisen tant el nucli del Querforadat com la roca que el presideix i n’és emblema.

Cal tornar a travessar boscos i paisatges de muntanya per anar a buscar el Collell, travessar el riu del Quer i assolir el coll de Pallers, ja al municipi de Montellà i Martinet i a la comarca de la Cerdanya. De seguida s’arriba a Estana, final de l’etapa, on es pot visitar l’església de Sant Climent.

Itinerari

El Collell.
11,630 Km
3:35 h
Coll de Pallers. Connexió amb el PR®-C 121.
12,005 Km
3:45 h
Estana. Connexió amb el PR®-C 121.