FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Fórnols - La Seu d'Urgell

GR® 150 Etapa 3 | FEEC

Alt Urgell Lleida Entre 10 i 20 km

Per poder descarregar els recorreguts, cal que t'identifiquis com a federat/ada. Gràcies.

Fitxa tècnica

Desnivell negatiu:
Altitud màxima
Altitud mínima
En aquesta etapa, el camí recorre un territori accidentat i boscós cap al nord, fins a arribar a la vall del Segre i la Seu d’Urgell, on es poden visitar monuments com la catedral de Santa Maria o el nucli antic medieval.
Aquesta etapa, que comparteix itinerari amb el GR® 7, comença a Fórnols, on es poden visitar l’església parroquial de Sant Climent i les restes del castell. El camí emprèn un recorregut a través d’un territori accidentat i boscós que deixa la serra del Cadí a llevant.La primera pujada condueix al coll de Bancs, en un extrem del Parc Natural del Cadí-Moixeró. Després d’una forta baixada fins al riu de Bona, torna a pujar per assolir el coll de Creus, punt més alt de la jornada, situat a 1.442 metres.

La resta de l’etapa és en descens o en pla, a mesura que s’acosta a la vall del Segre. A través de pistes i senders boscosos, sempre en direcció nord, supera el turó de Porredon, a la serra de la Bastida. A continuació, baixa amb decisió per anar a buscar el riu de Casanoves i arribar a la Seu d’Urgell travessant el pont sobre el Segre. Alguns dels llocs d’interès de la ciutat són la catedral de Santa Maria, el Museu Diocesà, l’església de Sant Miquel o el nucli medieval, on destaquen el carrer dels Canonges i el carrer Major.

Itinerari

0,000 Km
0:00 h
Fórnols. Connexió amb el GR® 7.
2,850 Km
Turó de Porredon.
14,750 Km
4:09 h
Connexió amb el PR®-C 61.
16,800 Km
4:42 h
Torrent de Casanoves.
17,430 Km
4:51 h
Masies d'Estaon.
18,212 Km
5:05 h
La Seu d'Urgell. Connexió amb el GR® 7 i el PR®-C 61.