Per poder descarregar els recorreguts, cal estar Identificat
Fitxa tècnica
Fa més de 5.000 anys, els vessants del turó de Céllecs estaven habitats per comunitats prehistòriques que construïren grans monuments funeraris i crearen figures i signes de difícil interpretació en els afloraments i abrics de roca granítica de la serralada. El pas del temps ha respectat algunes d’aquestes evidències, que avui perduren com a testimoni de la vida d’aquelles comunitats. El sender prehistòric de Céllecs (PR®-C 36) en segueix una bona part.
La ruta prehistòrica de Céllecs es troba a la serra de Marina i gaudeix de paisatges de gran bellesa natural. Des dels punts més elevats de la serralada es pot contemplar la plana del Vallès i les costes del Maresme. Un sender lineal va de la Porxada de Granollers fins al Mogent. Aquí el sender passa a ser circular: puja a la carena – Céllecs, Sant Bar tomeu de Ca banyes– i retorna passant per la Roca del Vallès.
És una ruta molt adequada per fer a l’entretemps o preferiblement de cara a l’hivern, evitant les calors de l’estiu. Bona per fer-la a peu. En BTT, el pas serà complicat per alguns trams de la zona de la carena de Céllecs, però hi ha pis tes alternatives. Bona part del recorregut és entre boscos, i cal anar en compte perquè no hi ha fonts.
L’entitat promotora del sender és l’Agrupació Excursionista de Granollers.