Per poder descarregar els recorreguts, cal estar Identificat
Fitxa tècnica
Osor és el punt intermedi del GR 178. Des de la població, parteix una pista que ascendeix decidida fins al coll de Nafré, i després continua cap al santuari del Coll. Aquest paratge ofereix unes vistes espectaculars dels boscos circumdants.
El sender davalla pel vessant nord del coll, seguint el sot de Serrallonga i travessant el bosc que porta el mateix nom fins a la masia Serrallonga. Poc més cap a l’oest, cal travessar la riera de Querós a través del pintoresc i emblemàtic pont de Querós.
Després de superada la riera de Querós, una última ascensió i descens condueix fins a la riba del Ter i la presa del pantà de Sau. A l’altra banda del riu, s’hi aixequen imponents els cingles de Tavertet i la serra del Collsacabra, que manté l’orografia retallada, abrupta i boscosa de les Guilleries.
Itinerari
Aquesta etapa pertany al GR® 178 RUTA D’EN SERRALLONGA
GR® 178 RUTA D’EN SERRALLONGA
Coll de Serrallonga - Osor
GR® - Gran Recorregut Sender històric
GR® 178 Etapa 1 Entre Santa Coloma de Farners i Osor
Selva
GR® 178 Etapa 2 Entre Osor i Pantà de Sau
Osona, Selva
GR® 178.1 Entre Coll de Roscall i Anglès
Selva