Perfil SL®-C 123

Presentació SL®-C 123

El recorregut travessa zones de conreu, pinedes i rouredes, i permet obtenir excepcionals panoràmiques de la plana de Vic, amb Sant Julià de Vilatorta i el mateix Folgueroles en primer terme. L'excursió és senzilla, agradable i amb poc desnivell.

L'itinerari és reversible i per orientar-se s'han de seguir els senyals amb les dues franges blanca i verda d'acord amb la homologació de SL-C 123 (sender local) de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya.

L'itinerari es pot començar des de el nucli urbà de Folgueroles o bé des de l'àrea d'esplai de la Font Trobada.

Descripció SL®-C 123

0,000km     0:00h     Folgueroles.
0,620km     0:15h     Font Trobada.
1,870km     0:45h     Mas d'en Coll.
2,860km     1:05h     Casol de Puigcastellet.
7,440km     2:30h     Folgueroles.

De Folgueroles a la font Trobada.

Trobarem la sortida d’aquest itinerari al final del carrer de la Font de la Sala, per la pista que acompanya el torrent de Folgueroles. A la nostra esquerra veurem els horts de la Sala, que es reguen gràcies a la reserva d’aigua de la presa de la font Trobada, sota el pont de la carretera. Tot i que el canal de reg ha estat substituït per un tub de plàstic, la presa i les comportes de distribució d’aigües originals mantenen la seva funcionalitat. Seguirem el camí i arribarem a la font Trobada.

De la font Trobada al Mas d’en Coll i al Casol de Puigcastellet.

L’itinerari continua per la pista que surt de l’aparcament de la font Trobada i gira a l’esquerra per un camí agrícola envoltat pels extensos camps de les Planes. El camí acaba en una pista ampla. La prendrem a la dreta en direcció al Mas d’en Coll. Tot caminant, arribarem a una esplanada de llims grisosos amb una vista panoràmica de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta i la plana de Vic. En aquest punt agafarem un corriol pedregós, a l’esquerra, que aviat es fa planer i que ens portarà fins al Casol de Puigcastellet.

Del Casol de Puigcastellet a Folgueroles.

Continuarem per una pista ampla, que baixa fins als camps de conreu i de pastura de Can Garbells. Recordarem tancar sempre els filats ramaders que travessem. En aquest tram cal estar atents a la senyalització perquè hi ha diversos encreuaments. La pista ampla ens portarà de nou als camps de les Planes, on desfarem el camí fins tornar a Folgueroles.