FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Fem muntanya / Senders

SL®-C 124 PUIGSEC

Sant Julià de Vilatorta - Sant Julià de Vilatorta

SL®-C 124 PUIGSEC | FEEC

Osona Barcelona Entre 5 i 10 km

Per poder descarregar els recorreguts, cal que t'identifiquis com a federat/ada. Gràcies.

Fitxa tècnica

Comarques:
Osona
Tipus de ruta:
Inici:
Sant Julià de Vilatorta
Circular:
Si
Finalització:
Sant Julià de Vilatorta
Província:
Barcelona
Distància:
Desnivell positiu:
Desnivell negatiu:
Altitud màxima
Altitud mínima

La fita d’inici es troba a l’aparcament del parc de les Set Fonts. Ens dirigirem al centre de Sant Julià pel carrer de la Font, que puja arran d’una casa amb una bonica balconada: Can Menció. Passarem per l’església de Santa Maria i l’ajuntament i arribarem a l’ermita de Sant Roc.

Deixarem l’ermita a l’esquerra i agafarem una rambla de moreres, per on sortirem del poble. Després de passar per uns camps de conreu, ens endinsarem en un bosc humit i dens de roures, on trobarem l’accés a la font de Puigsec. Cal desviar-se uns 30 metres per baixar a visitar aquesta font.

Continuarem endavant per la pista i pujarem a un petit monticle que reté l’aigua de la bassa de Puigsec. Després baixarem uns graons i seguirem el corriol que hi ha davant. A mig camí notarem un canvi de temperatura en creuar un sot, on la humitat permet que les molses cobreixin a certa altura les branques de vegetació de riera. Al cap de pocs metres, les vistes s’obriran als camps de Puigsec, amb panoràmiques del poble i la plana de Vic. Sobre el serrat de Sant Ponç es distingeixen el mas de Puigsec i l’ermita de Sant Ponç, que no és visitable.

Vorejarem els camps i agafarem un corriol ombrívol envoltat de boixos que desemboca en una pista ampla, la qual ens portarà fins a la bassa del Brudon.

Seguirem la pista planera que retorna a Sant Julià de Vilatorta, acompanyada per alguns roures singulars. En arribar al mas del Perer, si girem la vista a l’esquerra, podrem veure les restes del castell de Bellpuig.

Travessarem la carretera i agafarem la rambla del Castell, que ens torna al parc de les Set Fonts.

Itinerari

0,000 Km
00:00 h
Parc de les set fonts de Sant Julià de Vilatorta. Connexió amb el GR® 2 i el GR® 151 (coordenades: 41.921724 / 2.320996).
0,447 Km
00:09 h
Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Connexió amb el GR® 151.
0,768 Km
00:15 h
Alzines de l'Albereda i Sant Roc. Connexió amb el GR® 151.
1,443 Km
00:28 h
Cobert d'en Cases.
1,759 Km
00:35 h
Serrat de Sant Ponç.
2,273 Km
00:45 h
Puigsec i Sant Ponç. Connexió amb el GR® 2.
2,757 Km
00:55 h
El Roc Blanc.
3,835 Km
01:15 h
Puig-Oriol.
4,392 Km
01:27 h
Bassa del Bordoi.
4,816 Km
01:36 h
El Perer.
5,143 Km
01:42 h
Plaça del Montseny. Connexió amb el GR® 2.
5,465 Km
01:50 h
Parc de les set fonts de Sant Julià de Vilatorta. Connexió amb el GR® 2 i el GR® 151 (coordenades: 41.921724 / 2.320996).