Perfil SL®-C 77

Presentació SL®-C 77

Excursió llarga i suau per camins i pistes ben indicades. L'itinerari és senyalitzat amb fites amb marques blanques i verdes. amb l'indicatiu SL®-C 77. Cal portar calçat adequat i cantimplora. El senyal d'inici d'aquest recorregut el trobem al final del carrer de Mataró.

Descripció SL®-C 77

0,000 km     Inici, carrer de Mataró.
0,175 km     Camp d'esports.
0,500 km     Sot de l'Alba.
1,100 km     Can Vilar.
1,900 km     Suro del Llamp.
2,400 km     Sot de Can Montasell.
3,100 km     Can Clarens.
4,020 km     Final, pont del carrer de Mataró.

De Vallgorguina al mas de Can Vilar.

El senyal d'inici d'aquest recorregut el trobarem al final del carrer de Mataró de Vallgorguina. Arribant a Can Vilar descobrirem un paisatge harmoniós i elegant: camps escalonats en feixes que davallen cap a la riera, Can Nonell enlairat dalt de la serra d'en Plana i, al fons, les boscúries del sot gran de Can Vilar.

De Can Vilar al sot de Can Montasell.

El camí continua per la pista que surt per sobre l'era de Can Vilar, cap al nord. Després d'uns revolts,gira a l'esquerra i enfila cap al sot del Nané. És un indret agradable i frescal, amb una frondosa vegetació d'obaga, amb abundància d'ocells boscans, com ara mallerengues, tudons i gaigs.
A terra, sovint hi podrem trobar petjades i rastres d'animalons boscans. Un cop travessat el sot del Nané, arribarem a un replà en forma de plaça on, al centre, s'alça el port del suro del Llamp. Des d'aquesta plaça, la pista principal segueix pendent amunt en direcció a la serra de les Mules; nosaltres, però, agafarem, en lleuger descens, el camí que surt al costat d'un altre gran suro i que en poca estona ens mena al sot de Can Montasell.

Del sot de Can Montasell a Vallgorguina.

A mesura que anem baixant pel sot, a la sortida d'un petit revolt, el flanc esquerre de la muntanya canvia de sobte per la presència d'una explotació forestal de pins. El camí davalla tranquil seguint el curs del torrent, fins que, després d'un revolt, travessarem el pont del torrent de Can Vilar i entrarem al carrer de Mataró a Vallgorguina.