Perfil SL®-C 148

Presentació SL®-C 148

Itinerari circular que s'inicia al costat d'una àrea d'esplai. El camí transcorre pel fons de la Vall-Llosera per on corre el torrent de can Güell fins arribar a la font del Tort. A partir d'aquí, s'enfila fins el coll de Moià tot creuant una antiga pedrera recuperada, per a tornar al punt d'inici per la carena del turó de Moià.

Es pot fer l'ascensió al mateix turó, que ens ofereix molt bones vistes del Vallès. Ha estat una zona força castigada pels incendis dels anys noranta, però ha desenvolupat una màquia força densa i prou alta que flanqueja gran part del camí.

Descripció SL®-C 148

Kms.        Temps     Ubicació

0,000km     0:00h     Fita d'inici. Trobem la fita d’inici després de deixar l’àrea d’esplai, amb taules i bancs, i una mica

més endavant de la torre dels Conills. L’itinerari continua fins a La font del Tort i s’enfila al turó de

Moià, el punt més alt del recorregut, per acabar davallant pel vessant vallesà de la serralada de

Marina fins al punt de partida. Iniciem el nostre passeig al camí de la font.

1,038km     0:10h     Font del Tort. El recorregut s’inicia en una pista ampla, oberta al trànsit de vehicles fins a la font

del Tort. A la dreta ens queda el torrent de Vall-llosera, on tot i la transformació que ha

experimentat, encara trobem alguns verns, bona mostra de la vegetació pròpia d’aquests torrents

més frescals del vessant vallesà de la serralada de Marina. En arribar a la masia, reconvertida en

un establiment de restauració, veurem algunes espècies vegetals foranes, no pròpies de les

nostres contrades, les més destacades són les moreres, els plàtans i les palmeres. Una mica

més enllà trobarem la font del Tort.

1,825km     0:15h     Camí de la pedrera. Un cop passada la font del Tort, deixarem a la dreta un parell d’accessos:

un camí tancat amb cadena que ens duria fins al camí de Can Piquer i una porta que permet

accedir a la finca de Can Panxa. A l’altura d’aquesta porta, després de travessar una cadena,

caldrà que seguim recte i entrem a la zona de l’antiga pedrera. Aquesta pedrera restaurada, ara

terrassa, s’ha repoblat amb pins blancs. També hi abunden espècies foranes, com ara el miraguà,

la iuca i l’ailant, aquesta darrera, de caràcter fortament invasor. A uns 150 metres de la cadena, el

camí s’enfila pel pendent. Al cap de poc trobarem, sota un pi gros, un sender que surt a la dreta

senyalitzat amb una fita. Seguirem la senyalització pujant pel corriol fins que trobem un camí una

mica més ample, que prendrem a la dreta. Més endavant el deixarem per tornar a agafar un corriol

a l’esquerra, que amb una pujada forta ens durà fins a una pista ampla de terra.

1,940km     0:30h     Coll de Moià. Ens trobem al coll de Moià, una cruïlla de quatre camins; nosaltres continuarem

per l’esquerra, per un camí tancat a la circulació amb una cadena.

2,760km     0:35h     Turó de Moià. Opcionalment ens podem apropar fins a dalt del turó de Moià (239 m), fàcil de

reconèixer pel repetidor de comunicacions, el punt més alt del nostre recorregut. Des d’aquest

coll, i durant tot el trajecte de baixada, tindrem una vista privilegiada sobre la plana del Vallès, la

vall del riu Besòs i tota la serralada Prelitoral, on reconeixerem muntanyes tan

emblemàtiques com Montserrat, Sant Llorenç del Munt i el Montseny. També podrem observar la

continuació de la serralada Litoral cap al sud, amb el turó de Montcada i Collserola en primer

terme.

2,975km     0:50h     Fita d'inici.
Baixarem per la pista que va zigzaguejant fins a tornar a arribar a l’àrea d’esplai.

Observarem en aquest tram una màquia de bruc i arboç, amb clapes de brolles de romaní i

foixarda, i matollars de llentiscle i garric. Alguns arbres, com les alzines, les sureres i els roures,

mostren la vegetació que originàriament cobria aquest vessant, abans que els reiterats incendis

el convertissin en una màquia. Durant la baixada podrem observar a la dreta una bonica torre

modernista, can Bonet, construïda a principi de segle xx com a casa d’estiueig i actualment

convertida en restaurant. Gairebé a l’arribada travessarem una atapeïda pineda de pi blanc i,

després d’uns tres quilòmetres de recorregut, arribarem novament al punt d’inici.