Perfil SL®-C 140

Presentació SL®-C 140

Aquest itinerari circular ens porta a descobrir comunitats vegetals típicament mediterrànies com l’alzinar, la pineda o el bosc de ribera. Comprovarem els efectes dels incendis i la recuperació de les poblacions de la flora i la fauna que al llarg dels anys han donat lloc a grans extensions de brolles i màquies amb algun roure i alguna alzina a la part més alta del recorregut.

Descobrirem com l’orografia i la composició geològica d’aquesta part de la serralada de Marina han contribuït a configurar el territori. Així mateix descobrirem les masies, les restes d’antigues vinyes i l’aprofitament del granit de la vall, i com l’ús del territori per part dels seus pobladors, al llarg de l’historia, ha transformat el paisatge.

Descripció SL®-C 140

Kms.        Temps    Ubicació

0,000km     0:00h     Can Miravitges. Una vegada situats al davant de la porta d’entrada de Can Miravitges, iniciarem

l’itinerari per la pista en direcció a Badalona i passarem pel davant de Ca l’Arquer. Arribats a Can

Cabres cal girar a l’esquerra per un corriol senyalitzat que voreja aquesta finca. El camí ens

portarà a la riera de Pomar. Continuarem en sentit descendent, paral·lelament al mur del castell

de Gotmar.

0,450km     0:10h     Can Colomer. Quan s’acaba el mur a tocar de la riera, el camí torna a girar a l’esquerra cap a

Can Colomer. Passarem pel mig d’un gran camp, on a la primavera podrem sentir el brunzit dels

insectes. Al final de la pujada, la senyalització de l’itinerari ens portarà a un camí asfaltat, que

prové del lateral de la B-20, que seguirem a l’esquerra durant uns metres. Deixarem a l’esquerra el

castell de Gotmar i agafarem un corriol a la dreta que passa entre la paret de Can Vestit i la finca

veïna. Continuarem pel corriol, deixant el dipòsit d’aigua de Pomar a la dreta, i creuarem un altre

carrer asfaltat a tocar del Mas Ram. Seguirem pel camí que ens queda davant i que ens portarà a

una antiga pedrera de sauló que hi ha enmig d’una densa brolla mediterrània.

1,075km     0:25h     Pedrera. A l’esquerra de la pedrera continua l’itinerari entremig d’una pineda de pi blanc i pi

pinyer. El corriol segueix amunt entre albades i unes antigues feixes que encara conserven les

parets de pedra seca en força bon estat. Una vegada a dalt, girarem a la dreta després d’observar

les vistes que ens ofereix l’altura: des de la muntanya de Montjuïc fins al peu del turó d’en Seriol.

El camí s’endinsa en el bosc, cap a l’esquerra, en direcció nord-est. Ho fa vorejant el vessant més

proper a la urbanització del Mas Ram, que ara ens quedarà a la dreta. Veurem Montgat i Tiana.

Deixarem definitivament el bosc i entrarem en una zona cremada l’estiu del 2001 i que ara es troba

en un estadi de brolla alta i garriga.

2,520km     0:45h     Miradors. El corriol passa per sota les torres d’alta tensió i ens durà al turó dels Sacrificis. Anirem

cap a la dreta fins al mirador, anomenat mirador del turó del Sacrifici d’Abraham 4 , el qual ens

oferirà unes esplèndides vistes sobre el vessant marítim del Barcelonès i del Maresme. A tocar de

la carena de la Conreria veurem l’antic seminari de la Conreria, actualment, casa de colònies. En

un edifici adjunt hi ha les oficines del Parc de la Serralada de Marina i, al fons de la vall, la

cartoixa de Montalegre.

3,475km     1:00h     Font. Tornem on havíem deixat el camí i seguirem l’itinerari de baixada en direcció a la vall de

Pomar. Pel camí veurem pins joves nascuts després de l’incendi, algunes vinyes salvatges i, fins i

tot, alguna olivera. Més a prop de la riera, passarem entremig d’uns pins pinyers de grans

dimensions i, finalment, arribarem en un trencall que, a la dreta, ens portarà a la font del Pop o font

de Beu-i-tapa que hi ha al cap d’uns metres.

4,020km     1:10h     Can Miravitges.
Refarem el camí i reprendrem l’itinerari que ara anirà pel marge dret de la riera.

Caminarem a l’ombra d’uns grans plàtans fins a arribar en un trencall on agafarem el camí de la

dreta, que passa pel costat d’una estació transformadora, i arribarem al turó de Can Miravitges.

Vorejant el turó per la dreta passarem pel costat d’una pineda jove, fruit de la reforestació, fins

que trobem el camí de Can Miravitges, que al cap d’uns minuts ens portarà al punt d’inici d’aquest